§ 1 Definicje
1. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą GMB Grzegorz Borkowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 7611502094, REGON: 147297204, numer BDO: 000397024, adres: ul. Zachodnia 4, 05-300 Mińsk Mazowiecki
zwany w niniejszym regulaminie także „Sprzedającym” lub "Avenio.pl"
2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
3. Konsument – klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Miejsce sprzedaży – ul. Zachodnia 4, 05-300 Mińsk Mazowiecki
5. Towar - towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu.
6. Przedmiot transakcji – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
7. Usługa dodatkowa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych Towarów.
8. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
9. Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem Avenio.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
11. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
12. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu.
§ 2 Zasady ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://avenio.pl/
2. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
3. W ramach minimalnych wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy, w celu realizacji zakupów Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail), telefonem z aktywnym numerem oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet z zainstalowaną przeglądarką.
§ 3 Warunki świadczenia i zawierania umów
o świadczenie usług elektronicznych
-
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem witryny Avenio.pl korzystanie z następujących Usług Elektronicznych:
-
prowadzenie konta Klienta sklepu;
-
umożliwienie przeglądania treści udostępnionych przez Sprzedawcę;
-
umożliwienie zawierania Umów Sprzedaży Produktu;
-
otrzymywanie Newslettera.
-
Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
-
Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
-
Świadczenie Usług Elektronicznych określonej w pkt 1 przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
-
Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych zawierana jest na czas nieoznaczony.
-
Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych ulega rozwiązaniu z chwilą wyrażenia takiej woli przez Klienta poprzez wysłanie stosownej informacji na e-mail kontakt@avenio.pl. Może także zostać rozwiązana przez Usługodawcę w przypadku braku aktywności na koncie klienta przez 3 lata lub w przypadku rażących naruszeń niniejszego Regulaminu.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
-
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 3 Składanie zamówień
-
W celu złożenia zamówienia konieczne jest założenie konta Klienta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Klient ma obowiązek zachowania hasła w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
-
Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
-
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
-
Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. Sprzedawca informuje Klienta o przyjęciu zamówienia poprzez wysłanie stosownej wiadomości e-mail.
-
Miejscem zawarcia Umowy Sprzedaży jest siedziba przedsiębiorcy przy ul. Zachodniej 4, 05-300 Mińsk Mazowiecki
-
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT, który będzie dołączany do zamówienia.
-
Zamówienie może zostać przyjęte tylko wtedy, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, pod który towar ma być dostarczony oraz numer telefonu i adres e-mail.
-
W wypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
§ 4 Warunki sprzedaży
-
Zamówienia realizowane są w ilościach detalicznych a dostępna ilość poszczególnych produktów może być uzależniona od całości zamówienia.
-
Sprzedający może ograniczyć ilość towarów dostępnych do zamówienia dla jednego Klienta. W szczególności dotyczy to ofert z obniżoną ceną.
-
Jeśli nie określono inaczej wszelkie ceny promocyjne dotyczą jedynie klientów detalicznych będących Konsumentami.
-
Sprzedawca może stosować indywidualne dostosowanie ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji .
-
W przypadku braku danego produktu Sprzedawca może zastąpić go innym produktem równoważnym o czym Klient zostanie poinformowany przy dostawie. Jeśli Klient nie zaakceptuje zamiennika lub w przypadku braku możliwości jego zastosowania należność za zamówienie zostanie odpowiednio pomniejszona. Należność zostanie pomniejszona również w przypadku, gdy zamiennik jest tańszy od produktu pierwotnie zamówionego. W przypadku, gdy zamiennik jest droższy od produktu pierwotnego należność pozostanie bez zmian.
-
Sprzedający oferuje produkty o zmiennej wadze (m.in. owoce, warzywa, mięso, ryby itp.). Składając zamówienie Klient akceptuje ostateczną wagę i wartość tych produktów, które mogą się różnić maksymalnie o 30% w stosunku do podanej na stronie internetowej. W przypadku zamówienia opłacanego przy odbiorze Klient zobowiązuje się zapłacić ostateczną cenę uwzględniająca różnice wagowe. W przypadku zamówienia opłaconego online, gdy ostateczna wartość zamówienia jest:
-
wyższa niż zapłacona przez Klienta - brakującą kwota zostanie doliczona do następnego zamówienia. W przypadku braku złożenia zamówień w ciągu 3 następnych miesięcy Klient zobowiązuje się do zapłaty brakującej kwoty przelewem
-
niższa niż zapłacona przez Klienta - nadpłacona kwota zostanie odjęta od następnego zamówienia. Klient może także w każdym momencie zażądać zwrotu nadpłaty wysyłając wiadomość na adres e-mail: kontakt@avenio.pl. Nadpłata zostanie zwrócona w ciągu 7 dni przy użyciu sposobu płatności użytej przez Klienta przy zamówieniu.
§ 5 Produkty dla osób pełnoletnich
1. Witryna https://avenio.pl/ umożliwia jedynie zamawianie produktów dla osób pełnoletnich a nie ich zakup.
2. Produkty dla osób pełnoletnich mogą być wydane wyłącznie osobie, która ukończyła 18-ty rok życia. Sprzedawca zastrzega możliwość weryfikacji wieku Zamawiającego przed wydaniem Towaru.
§ 5 Dostawa
1. Towar dostarczany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia i wydawany Klientowi lub innej osobie obecnej pod tym adresem.
2. Towar jest dostarczany z wykorzystaniem transportu Sprzedającego, firmy kurierskiej lub automatów paczkowych zgodnie z aktualnie dostępnymi sposobami dostawy dla danego obszaru opisanymi na stronie sklepu w zakładce „Warunki dostawy”
3. Termin i miejsce dostawy Kupujący wybiera podczas składania zamówienia.
4. Aktualny koszt dostawy, minimalną wartość zamówienia oraz obszar na jakim realizowane są dostawy można sprawdzić na stronie Sklepu w zakładce „Warunki dostawy”.
5. Nieobecność klienta i nieodebranie zamówienia.
Klient składając zamówienie wybiera sposób i miejsce dostawy. W przypadku dostawy transportem Sprzedającego wybiera również czas dostawy. W konsekwencji zobowiązuje się do odbioru zamówienia zgodnie z wybranymi parametrami. W przeciwnym wypadku mają zastosowanie następujące zasady:
-
W przypadku nieobecności Klienta lub upoważnionej osoby pod wskazanym w zamówieniu adresem, w określonym przedziale godzinowym a dostawa realizowana jest transportem Avenio.pl Sprzedawca podejmie dwukrotną próbę kontaktu telefonicznego z Klientem. Jeśli zostanie ustalony nowy termin dostawy klient zobowiązuje się ponieść jej koszt w wysokości 20 zł brutto.
-
W przypadku nieobecności Klienta lub upoważnionej osoby pod wskazanym w zamówieniu adresem, a dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej obowiązują zasady stosowane przez wybraną firmę kurierską. Jeśli mimo podjętych przez firmę kurierską działań przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy Sprzedający skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego postępowania (ponowna wysyłka lub rezygnacja z zamówienia).
-
W przypadku nieodebrania zamówienia z automatu paczkowego w wyznaczonym przez danego operatora terminie i zwrotu przesyłki do nadawcy Sprzedający skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego postępowania (ponowna wysyłka lub rezygnacja z zamówienia).
W przypadku nieodebrania przesyłki przez Klienta i rezygnacji z zamówienia Sprzedawca uznaje, że Klient odstępuje od umowy zawartej na odległość i mają zastosowanie zasady opisane w § 7.
§ 6 Płatności
1. Ceny Produktów uwidocznione na stronie internetowej Sklepu podane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
2. Płatność za zamówiony towar może być zrealizowana:
-
podczas składania zamówienia za pośrednictwem systemu szybkich płatności elektronicznych lub BLIK-a
-
przy dostawie zamówienia (tylko w przypadku transportu Avenio.pl) za pomocą karty płatniczej lub BLIK-a. W przypadku wystąpienia problemów technicznych podczas płatności powyższymi sposobami możliwa jest również płatność gotówką.
3. Sprzedawca zastrzega sobie ograniczenie dostępności określonej metody płatności w odniesieniu do całego Zamówienia jak i określonych Produktów lub Towarów.
4. Na każdy sprzedany towar wystawiany jest dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT
§ 7 Odstąpienie od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie, w terminie 14 dni od dnia wydania towaru z zastrzeżeniem punktu 3. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Konsument może wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy w dowolnej formie. Avenio.pl poleca wysłać je jednak na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@avenio.pl.
3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do następujących Towarów:
-
ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia
-
dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych
-
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
5. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zakupiony towar należy zwrócić na adres: ul. Zachodnia 4, 05-300 Mińsk Mazowiecki. Koszt zwrotu towaru związany z jego dostarczeniem do Sprzedawcy ponosi Konsument.
5. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Konsument otrzymuje zwrot wszystkich związanych z nią płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego). Zwrot płatności następuje niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
6. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
7. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych zwrotów przesłanych za pobraniem.
§ 7 Reklamacje
1. W przypadku otrzymania towaru niezgodnego z umową, z wadą lub uszkodzonego w czasie transportu Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji. W tym celu powinien skontaktować się ze Sprzedawcą wysyłając stosowną wiadomość na adres e-mail kontakt@avenio.pl lub z wykorzystaniem formularza kontaktowego dostępnego pod linkiem: https://avenio.pl/kontakt
2. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji Klient w powyższej wiadomości powinien zamieścić następujące informacje:
-
dane klienta
-
nr zamówienia
-
opis niezgodności towaru z umową, wady lub uszkodzenia
-
zdjęcie dokumentujące niezgodność towaru z umową, wadę lub uszkodzenie
-
określenie preferowanego sposobu załatwienia reklamacji (wymiana, naprawa, obniżenie ceny, zwrot ceny)
3. Jeśli informacje w wiadomości, o której mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu nie będą wystarczające do rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca może poprosić o ich uzupełnienie lub o dostarczenie przedmiotu reklamacji do siedziby Sprzedawcy.
4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
5. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. W takim wypadu reklamacja może być zrealizowana poprzez obniżenie lub zwrot ceny produktu.
6. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli konsument w momencie zawarcia umowy wiedział o wadzie produktu.
8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość produktów, jeżeli uległa ona pogorszeniu już po dostarczeniu produktów klientowi i z przyczyn leżących po stronie Klienta np. z powodu niezapewnienia odpowiednich warunków przechowywania.
§ 9 Zmiana Regulaminu
1. Klienci posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
2. Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w Sklepie internetowym nie są możliwe.
3. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
4. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
§ 10 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. Postanowienia niniejszego regulaminu nie mają na celu naruszenia praw Kupującego i nie mogą być w ten sposób interpretowane. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 5 niniejszego paragrafu.
5. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
6. Klient będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
7. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8. Szczegóły przetwarzania danych osobowych przez Sprzedającego znajdują się na stronie Avenio.pl w Polityce Prywatności.
9. Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- adres Sprzedawcy: ul. Zachodnia 4, 05-300 Mińsk Mazowiecki
- adres e-mail: kontakt@avenio.pl
- numer telefonu: + 48 515 504 619 (kontakt telefoniczny dostępny od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00 – 21:00)
Data aktualizacji regulaminu: 28.02.2024 r.